HOGYAN SEGÍTI VÁLLALKOZÁSA
SIKERÉT A BUSINESS CENTRAL?
Cégét egy olyan vállalatirányítási rendszerrel támogatjuk, amiben a beszerzés, könyvelés, értékesítés és raktározás folyamatai egyszerre nyomon követhetőek – legyen szó akár kis- vagy középvállalkozásról. A Business Central stabil háttere a biztosíték arra, hogy személyre szabott fejlesztéssel ez a megoldás üzleti rendszereinek gerincét képezheti.
A Dynamics 365 Business Central a Microsoft világszerte elismert és használt rendszere, mely az elmúlt két évtizedben itthon is jelentős szeletet hasított ki a vállalatirányítási rendszerek piacából. A korábban Navision (NAV) néven ismert rendszert a Microsoft teljes mértékben felhőalapúvá tette, így gazdaságossá vált kisebb, kevés felhasználóval rendelkező cégek számára is. A Business Central mind technológiailag, mind funkcionalitásában jóval erősebb termék lett a Navisionnél. A Microsoft évente két nagyobb frissítéscsomaggal bővíti a már meglevő funkciókat.
A rendszerhez magyar nyelvű lokalizáció is jár, így garantálva a mindenkori számviteli törvényeknek való megfelelést és a magyar nyelvi használatot. A rendszer rendelkezik Magyarország-specifikus integrációkkal (például Online számla, MNB árfolyam-szolgáltatás, Áfabevallás elkészítése, stb.).
Integrálható más Microsoft szolgáltatásokkal, beleértve a sokaknak ismerős Office 365-t is, de testreszabható vagy bővíthető az adott üzletág igényeihez a Power Apps és a Power BI segítségével is.
ELŐNYEI
RAPID BEVEZETÉS
A rendszer egy kisebb vállalkozás esetén akár 1-2 hét alatt is bevezethető.
NAPRAKÉSZ
Rendszeres Microsoft frissítések (mint a Windowsnál is), tehát nem kell megvennie a legújabb verziót, hiszen a rendszer automatikusan frissül.
INTEGRÁLHATÓ
A Dynamics 365 termékcsalád többi tagjával – Sales, Field Service és Power Platformmal is integrálható. A kapcsolt alrendszerek adataiból adatvizualizációk készíthetők a Power BI segítségével.
RAPID BEVEZETÉS
NAPRAKÉSZ
INTEGRÁLHATÓ
A rendszer egy kisebb vállalkozás esetén akár 1-2 hét alatt is bevezethető.
Rendszeres Microsoft frissítések (mint a Windowsnál is), tehát nem kell megvennie a legújabb verziót, hiszen a rendszer automatikusan frissül.
A Dynamics 365 termékcsalád többi tagjával – Sales, Field Service és Power Platformmal is integrálható. A kapcsolt alrendszerek adataiból adatvizualizációk készíthetők a Power BI segítségével.
Rugalmas és skálázható
A felhőalapú infrastruktúra miatt nem lesz szükség infrastrukturális beruházásokra
Biztonságos
A vállalat adatainak biztonságát a Microsoft felhőalapú infrastruktúrája garantálja
RUGALMAS ÉS SKÁLÁZHATÓ
BIZTONSÁGOS
A felhőalapú infrastruktúra miatt nem lesz szükség infrastrukturális beruházásokra.
A vállalat adatainak biztonságát a Microsoft felhőalapú infrastruktúrája garantálja.
Funkciói
Segít összekapcsolni egy vállalkozás pénzügyi, értékesítési, logisztikai és szolgáltatási területeit. A beépített mesterséges intelligencia segítségével pedig megalapozottabb döntések hozhatók például a készlet, vagy a késedelmes fizetés előrejelzése területén.
Pénzügy és számvitel
Lehetővé teszi a pénzügyi zárolás egyszerűsítését és a valós idejű átláthatóságot a vállalkozásnál. Az adatokat könnyen és biztonságosan megoszthatja egy könyvelővel, és mélyrehatóbban ellenőrizheti költségvetését, pénzforgalmát.
Készpénz és bankszámla-kezelés
Több bankszámla kezelése akár több pénznemben. A netbankból letöltött elektronikus számlakivonatok betöltésével egyszerűen elvégezhetőek a banki könyvelések, egyeztetések.
Riportok, analitikák
Megalapozottabb döntéseket hozhat, ha a folyamatokat valós idejű adatok alapján tudja áttekinteni. Ebben segít, ha a pénzügyi folyamatait (könyvelés, értékesítés, beszerzés, készlet stb.) központosítja a Business Central által.
Beszerzés
A Business Central segítségével az automatizált munkafolyamatok és dinamikusan frissített, naprakész készletinformációk segítségével figyelheti és irányíthatja a rendeléseket és a vásárlási folyamatokat.
Gyártás
A Business Central a gyártási folyamat egyszerűsítésében és irányításában is segíthet: Integrálhatja, korszerűsítheti és kezelheti a gyártási folyamat minden részét, beleértve a tervezést, az ütemezést, a készletfigyelést és a pénzügyi menedzsmentet.
Eladási rendelések, számlák kezelése
Számlázás vevők számára egyszerűen és áttekinthetően. Részleges megrendelések teljesítése, szállítólevél és számla könyvelése külön, előrefizetések, ajánlatok és gyűjtőszámlák kezelése.
- Alternatív szállítási címek kezelése
Beállíthatók egy vevőhöz különböző telephelyek, így a rendelés készítőjének lehetősége van beállítani, hova történjen a kiszállítás.
Szolgáltatások értékesítése
Legyen szó szerződésekről vagy garanciákról, a Business Central szolgáltatásai javítják a vállalkozás hatékonyságát, effektív szerződéskezelést biztosítanak.
Logisztika, raktárkezelés, leltár
A Business Central átfogó vállalati információkat gyűjt össze: automatizálja a manuális feladatokat, összekapcsolja a munkafolyamatokat, lehetővé teszik a valós készlet kezelését. A vezetők számára pedig ezáltal egyértelmű átláthatóságot nyújt az üzleti teljesítmény, a nyereségesség és a fejlesztési lehetőségek terén.
- Visszárurendelések kezelése
A visszárurendelések is rugalmasan kezeli a Business Central. A különféle okokból visszaküldött áruk a jóváírási dokumentumok segítségével könnyedén menedzselhetők.
Marketing
A Business Central sales és marketing funkcióinak segítségével az értékesítés és a könyvelés összekapcsolásával időt is tud spórolni: például könnyen kezelhet ügyfelenként több szállítási és számlázási címet.
Potenciális ügyfelek kezelése
Az eladási folyamat különböző szakaszaiban lehetséges nyomon követni a potenciális ügyfeleket (lead, opportunity).
- Interakciók felvitele
A potenciális ügyfelekkel történt kapcsolatfelvételek kategorizálva vezethetők
az egyes ügyfélprofilokon (telefonhívások, megbeszélések), dokumentumok
csatolhatók. Ajánlatok, rendelések készíthetők. A Business Centralból vagy
Outlookból küldött e-mailek naplózása beállítható.
Ügyfelek kezelése
A Business Central alapvető CRM funkcionalitást kínál. Az egyes partnerekhez kontaktok hozhatók létre. Ezeken lehet nyomon vezetni a kapcsolatfelvételeket, szegmentációt végezni, kampányokhoz rendelni őket.
- Interakciók felvitele
A potenciális ügyfelekkel történt kapcsolatfelvételek kategorizálva vezethetők
az egyes ügyfélprofilokon (telefonhívások, megbeszélések), dokumentumok
csatolhatók. Ajánlatok, rendelések készíthetők. A Business Centralból vagy
Outlookból küldött e-mailek naplózása beállítható.
Kampánymenedzsment
Kampányok menedzselésével újra felhasználható kritériumokat állíthatunk be (profilok, interakciótípusok, szegmensek).
Árazás
- Kedvezmények
Rugalmasan adható kedvezmények előzetes megállapodások, árlisták szerint, paraméterek szerint (rendelési küszöb, cikkváltozat, időszak stb.). Az árlisták könnyedén módosíthatók. - Kampányárazás
A kedvezményes árlisták összeköthetők eladási kampányokkal. Így megcélozhatók vevői csoportok különféle szegmensekben.
Integráció Dynamics 365 Sales-szel
Még sokrétűbb CRM megoldások és folyamatok használata érdekében érdemes összekötni a Business Centralt a Dynamics 365 Sales megoldással. Az egységes adatkezelési keretrendszer Dataverse (korábban Common Data Service) segítségével a két rendszerben kezelt adatok összhangban tarthatók.
LICENCELÉS
A Business Centralhoz kétféle licenctípust lehet regisztrálni:
- További felhasználók: Ezen felhasználóknak korlátozott hozzáférése van a Business Centralhoz, és csak bizonyos, általános feladatokat tudnak elvégezni a rendszerben.
- Amennyiben több felhasználó oszt meg egy eszközt, az eszközhöz lehet licencet regisztrálni. Eszközlicenc esetében a felhasználói szintű aktivitás nyomon követése nem lehetséges a Business Centralban.
A licenc magában foglalja a Business Central működéséhez szükséges éles (Production) környezetet és 80 GB bővíthető tárhelyet.
A minimális licencvásárlási követelmény legalább 1 Premium vagy Essentials licenc.
- Pénzügy és könyvelés
- Beszerzés
- Projektek kezelése
- Ellátásilánc-menedzsment
- Humánerőforrás-menedzsment
- Raktározás
- Az összes Essentials licenc által lefedett terület
- Szerviz
- Termelés
- Olvasási jog minden jogosultság szerint elérhető adathoz
- Már létező törzsadatok szerkesztése
- Hozzárendelt feladatok jóváhagyása vagy elutasítása
- Személyes információk létrehozása és szerkesztése
- Ajánlatok létrehozása és szerkesztése
- Power Automate használata
- Saját munkaidő regisztrációja
- A Team Member felhasználók által elért felületeken limitált számú (15) módosítás
végezhető