Scroll to top
VisualLabs Kft. / VisualLabs Ltd.
1037 Budapest
Montevideo utca 16/a
Elérhetőségek / Contact
info@visuallabs.hu
Ph: + 36 30 490 3579

Business Central

HOGYAN SEGÍTI VÁLLALKOZÁSA
SIKERÉT A BUSINESS CENTRAL?

Cégét egy olyan vállalatirányítási rendszerrel támogatjuk, amiben a beszerzés, könyvelés, értékesítés és raktározás folyamatai egyszerre nyomon követhetőek – legyen szó akár kis- vagy középvállalkozásról. A Business Central stabil háttere a biztosíték arra, hogy személyre szabott fejlesztéssel ez a megoldás üzleti rendszereinek gerincét képezheti.

A Dynamics 365 Business Central a Microsoft világszerte elismert és használt rendszere, mely az elmúlt két évtizedben itthon is jelentős szeletet hasított ki a vállalatirányítási rendszerek piacából. A korábban Navision (NAV) néven ismert rendszert a Microsoft teljes mértékben felhőalapúvá tette, így gazdaságossá vált kisebb, kevés felhasználóval rendelkező cégek számára is. A Business Central mind technológiailag, mind funkcionalitásában jóval erősebb termék lett a Navisionnél. A Microsoft évente két nagyobb frissítéscsomaggal bővíti a már meglevő funkciókat.

A rendszerhez magyar nyelvű lokalizáció is jár, így garantálva a mindenkori számviteli törvényeknek való megfelelést és a magyar nyelvi használatot. A rendszer rendelkezik Magyarország-specifikus integrációkkal (például Online számla, MNB árfolyam-szolgáltatás, Áfabevallás elkészítése, stb.).
Integrálható más Microsoft szolgáltatásokkal, beleértve a sokaknak ismerős Office 365-t is, de testreszabható vagy bővíthető az adott üzletág igényeihez a Power Apps és a Power BI segítségével is.

HOGYAN SEGÍTI VÁLLALKOZÁSA SIKERÉT A BUSINESS CENTRAL?

ELŐNYEI

Rapid bevezetés

RAPID BEVEZETÉS

A rendszer egy kisebb vállalkozás esetén akár 1-2 hét alatt is bevezethető.

Naprakész

NAPRAKÉSZ

Rendszeres Microsoft frissítések (mint a Windowsnál is), tehát nem kell megvennie a legújabb verziót, hiszen a rendszer automatikusan frissül.

Integrálható

INTEGRÁLHATÓ

A Dynamics 365 termékcsalád többi tagjával – Sales, Field Service és Power Platformmal is integrálható. A kapcsolt alrendszerek adataiból adatvizualizációk készíthetők a Power BI segítségével.

Rapid bevezetés
Naprakész
Integrálható

RAPID BEVEZETÉS

NAPRAKÉSZ

INTEGRÁLHATÓ

A rendszer egy kisebb vállalkozás esetén akár 1-2 hét alatt is bevezethető.

Rendszeres Microsoft frissítések (mint a Windowsnál is), tehát nem kell megvennie a legújabb verziót, hiszen a rendszer automatikusan frissül.

A Dynamics 365 termékcsalád többi tagjával – Sales, Field Service és Power Platformmal is integrálható. A kapcsolt alrendszerek adataiból adatvizualizációk készíthetők a Power BI segítségével.

Rugalmas és skálázható

Rugalmas és skálázható

A felhőalapú infrastruktúra miatt nem lesz szükség infrastrukturális beruházásokra

Biztonságos

Biztonságos

A vállalat adatainak biztonságát a Microsoft felhőalapú infrastruktúrája garantálja

Rugalmas és skálázható
Biztonságos

RUGALMAS ÉS SKÁLÁZHATÓ

BIZTONSÁGOS

A felhőalapú infrastruktúra miatt nem lesz szükség infrastrukturális beruházásokra.

A vállalat adatainak biztonságát a Microsoft felhőalapú infrastruktúrája garantálja.

Funkciói

Segít összekapcsolni egy vállalkozás pénzügyi, értékesítési, logisztikai és szolgáltatási területeit. A beépített mesterséges intelligencia segítségével pedig megalapozottabb döntések hozhatók például a készlet, vagy a késedelmes fizetés előrejelzése területén.

Pénzügy és számvitel

Lehetővé teszi a pénzügyi zárolás egyszerűsítését és a valós idejű átláthatóságot a vállalkozásnál. Az adatokat könnyen és biztonságosan megoszthatja egy könyvelővel, és mélyrehatóbban ellenőrizheti költségvetését, pénzforgalmát.

Készpénz és bankszámla-kezelés

Több bankszámla kezelése akár több pénznemben. A netbankból letöltött elektronikus számlakivonatok betöltésével egyszerűen elvégezhetőek a banki könyvelések, egyeztetések.

Riportok, analitikák

Megalapozottabb döntéseket hozhat, ha a folyamatokat valós idejű adatok alapján tudja áttekinteni. Ebben segít, ha a pénzügyi folyamatait (könyvelés, értékesítés, beszerzés, készlet stb.) központosítja a Business Central által.

Beszerzés

A Business Central segítségével az automatizált munkafolyamatok és dinamikusan frissített, naprakész készletinformációk segítségével figyelheti és irányíthatja a rendeléseket és a vásárlási folyamatokat.

Gyártás

A Business Central a gyártási folyamat egyszerűsítésében és irányításában is segíthet: Integrálhatja, korszerűsítheti és kezelheti a gyártási folyamat minden részét, beleértve a tervezést, az ütemezést, a készletfigyelést és a pénzügyi menedzsmentet.

Eladási rendelések, számlák kezelése

Számlázás vevők számára egyszerűen és áttekinthetően. Részleges megrendelések teljesítése, szállítólevél és számla könyvelése külön, előrefizetések, ajánlatok és gyűjtőszámlák kezelése.

  • Alternatív szállítási címek kezelése
    Beállíthatók egy vevőhöz különböző telephelyek, így a rendelés készítőjének lehetősége van beállítani, hova történjen a kiszállítás.
Szolgáltatások értékesítése

Legyen szó szerződésekről vagy garanciákról, a Business Central szolgáltatásai javítják a vállalkozás hatékonyságát, effektív szerződéskezelést biztosítanak.

Logisztika, raktárkezelés, leltár

A Business Central átfogó vállalati információkat gyűjt össze: automatizálja a manuális feladatokat, összekapcsolja a munkafolyamatokat, lehetővé teszik a valós készlet kezelését. A vezetők számára pedig ezáltal egyértelmű átláthatóságot nyújt az üzleti teljesítmény, a nyereségesség és a fejlesztési lehetőségek terén.

  • Visszárurendelések kezelése
    A visszárurendelések is rugalmasan kezeli a Business Central. A különféle okokból visszaküldött áruk a jóváírási dokumentumok segítségével könnyedén menedzselhetők.
Marketing

A Business Central sales és marketing funkcióinak segítségével az értékesítés és a könyvelés összekapcsolásával időt is tud spórolni: például könnyen kezelhet ügyfelenként több szállítási és számlázási címet.

Potenciális ügyfelek kezelése

Az eladási folyamat különböző szakaszaiban lehetséges nyomon követni a potenciális ügyfeleket (lead, opportunity).

  • Interakciók felvitele
    A potenciális ügyfelekkel történt kapcsolatfelvételek kategorizálva vezethetők
    az egyes ügyfélprofilokon (telefonhívások, megbeszélések), dokumentumok
    csatolhatók. Ajánlatok, rendelések készíthetők. A Business Centralból vagy
    Outlookból küldött e-mailek naplózása beállítható.
Ügyfelek kezelése

A Business Central alapvető CRM funkcionalitást kínál. Az egyes partnerekhez kontaktok hozhatók létre. Ezeken lehet nyomon vezetni a kapcsolatfelvételeket, szegmentációt végezni, kampányokhoz rendelni őket.

  • Interakciók felvitele
    A potenciális ügyfelekkel történt kapcsolatfelvételek kategorizálva vezethetők
    az egyes ügyfélprofilokon (telefonhívások, megbeszélések), dokumentumok
    csatolhatók. Ajánlatok, rendelések készíthetők. A Business Centralból vagy
    Outlookból küldött e-mailek naplózása beállítható.
Kampánymenedzsment

Kampányok menedzselésével újra felhasználható kritériumokat állíthatunk be (profilok, interakciótípusok, szegmensek).

Árazás
  • Kedvezmények
    Rugalmasan adható kedvezmények előzetes megállapodások, árlisták szerint, paraméterek szerint (rendelési küszöb, cikkváltozat, időszak stb.). Az árlisták könnyedén módosíthatók.
  • Kampányárazás
    A kedvezményes árlisták összeköthetők eladási kampányokkal. Így megcélozhatók vevői csoportok különféle szegmensekben.
Integráció Dynamics 365 Sales-szel

Még sokrétűbb CRM megoldások és folyamatok használata érdekében érdemes összekötni a Business Centralt a Dynamics 365 Sales megoldással. Az egységes adatkezelési keretrendszer Dataverse (korábban Common Data Service) segítségével a két rendszerben kezelt adatok összhangban tarthatók.

LICENCELÉS

Az alábbi leírás a Microsoft által 2020 májusában kiadott Microsoft Dynamics 365 Business Central Licensing Guide” hivatalos licencelési dokumentáció kivonata. A leírás nem teljes körű, az aktuális és teljes körű licencelési útmutató a Microsoft mindenkori hatályos License Guide dokumentuma.
A teljes körű felhasználó licencekkel a nevesített felhasználók jogosultságot kapnak a Dynamics 365 keretrendszerben egyedi alkalmazások készítésére és futtatására, a Dynamics 365 kapcsolódási pontok (Connector) használatára, a Dynamics 365 keretrendszer adatbázis-kezelési szolgáltatásának használatára (Common Data Service) és a Dynamics 365 keretrendszer egyedi automatizációs lehetőségeit kínáló „Power Automate” eszközök és folyamatok használatára.

A Business Centralhoz kétféle licenctípust lehet regisztrálni:

  • Teljes körű felhasználók: A teljes körű felhasználóknak elérésük van az adott Business Central rendszer teljes funkcionalitásához. A szükséges funkcióktól függően ezek a felhasználók rendelkezhetnek Premium vagy Essentials szintű licenccel.
  • További felhasználók: Ezen felhasználóknak korlátozott hozzáférése van a Business Centralhoz, és csak bizonyos, általános feladatokat tudnak elvégezni a rendszerben.
  • Amennyiben több felhasználó oszt meg egy eszközt, az eszközhöz lehet licencet regisztrálni. Eszközlicenc esetében a felhasználói szintű aktivitás nyomon követése nem lehetséges a Business Centralban.

A licenc magában foglalja a Business Central működéséhez szükséges éles (Production) környezetet és 80 GB bővíthető tárhelyet.

A minimális licencvásárlási követelmény legalább 1 Premium vagy Essentials licenc.

  • Pénzügy és könyvelés
  • Beszerzés
  • Projektek kezelése
  • Ellátásilánc-menedzsment
  • Humánerőforrás-menedzsment
  • Raktározás
  • Az összes Essentials licenc által lefedett terület
  • Szerviz
  • Termelés
  • Olvasási jog minden jogosultság szerint elérhető adathoz
  • Már létező törzsadatok szerkesztése
  • Hozzárendelt feladatok jóváhagyása vagy elutasítása
  • Személyes információk létrehozása és szerkesztése
  • Ajánlatok létrehozása és szerkesztése
  • Power Automate használata
  • Saját munkaidő regisztrációja
  • A Team Member felhasználók által elért felületeken limitált számú (15) módosítás
    végezhető